logo

CEPEOS | Centar za informisanje, savete, unapređenje odnosa i komunikacije korisnika i davaoca usluge osiguranja.

2019 © Centar za promociju i edukaciju u osiguranju

Uvod u zdravu ishranu

Pravilna zdrava ishrana i očuvanje zdravlja jedan su od najvećih problema današnjice.

Nedostatak vremena i sadašnji ubrzani tempo života prosto ne dozvoljavaju da na adekvatan način brinemo o sebi. Teško je naći način da se izborimo sa ovim problemom. Stres, previše vremena provedeno u zatvorenom prostoru, odsustvo fizičke aktivnosti, nepravilna ishrana, konzumiranje alkohola i cigareta, neki su od indikatora sve češćih bolesti koje pogađaju sve uzraste.

Neretko se dešava da preskačemo obroke, da jedemo iz restorana brze hrane, konzumiramo proizvode iz pekare što kao direktnu posledicu ima pojavu gojaznosti, šećerne bolesti, povišen krvni pritisak, srčani i moždani udar. U narednim pasusima ćemo se potruditi da vam što bolje ukažemo na elemente zdrave i pravilne ishrane.

Polako jedite

Tokom obroka trebate jesti polako, jer na taj način se želudac postepeno puni i ravnomerno šalje signale u mozak da li ste siti ili ne. Sećate se izreke u našem narodu: Kad je najslađe treba stati sa hranom!

E upravo tako, baš ta slast koja se javlja na kraju obroka nam govori da treba stati sa daljim unošenjem hrane, u protivnom taj višak ostaje nesvaren.

Šta je to zdrava ishrana?

Zdrava ishrana podrazumeva raznolikost namirnica koje unosimo u organizam. Određenu količinu namirnica rasporedite u što više obroka dnevno.

Preporuke kako se pravilno hraniti?

  • jesti što više hranu biljnog porekla
  • proteine ne unositi samo iz mesa, već i iz određenih biljaka
  • ograničite šećer i so
  • koristite maslinovo ulje
  • jedite žitarice, koštunjičavo voće, ribu, pasulj, povrće, voće
  • crveno meso izbegavati, jedite piletinu ali i tu budite oprezni | preporuka jednom nedeljno

Unosite što više tečnosti u organizam!

60%-70% težine našeg tela čini voda, koja je jako bitan faktor u ishrani svakog čoveka. 1,5-2l vode je neophodno za unos u naš organizam da bi pravilno rehidrirali naše telo. Vodu konzumirajte 20 min. nakon završetka svakog obroka. Topla preporuka je i unos što više sveže ceđenih sokova (sve vrste voća) u naš organizam, bez dodavanja šećera kako bi telu dali što više vitamina i energije.