logo

CEPEOS | Centar za informisanje, savete, unapređenje odnosa i komunikacije korisnika i davaoca usluge osiguranja.

2019 © Centar za promociju i edukaciju u osiguranju

Promenimo navike, sprečimo bolest!

Prava životno odluka, svakako je vezana za zdrav život, život bez bolesti…

Male promene stila života doprinose očuvanju zdravlja i sprečavanju bolesti. Unapredimo zdravlje!

Svako može značajno poboljšati svoje zdravlje malim angažovanjem.

Kardiovaskularne bolesti su samo jedan od vodećih uzroka smrti u razvijenim zemljama, uzroka radne nesposobnosti kao i velikih troškova zdravstvene zaštite. Prevencija je moguća i podrazumeva procenu rizika kod svakog pojedinca.

Sprečiti bolest ili uticati na njen razvoj u smislu odlaganja komplikacija, moguće je kroz delovanje na faktore rizika. Promena se odnosi na eliminaciju loših navika, jednom rečju potrebno je modifikovati stil života.

Promenite režim ishrane

Pravilnom ishranom, ograničenim unosom soli, redukcijom telesne težine je moguće unaprediti zdravlje, sprečiti razvoj bolesti i uticati na njen tok, ukoliko je bolest prisutna.

Fizička aktivnost se takođe savetuje

Potrebno je posavetovati se o vrsti i načinu sprovođenja fizičke aktivnosti u zavisnosti od zdravstvenog stanja i načina života kako bi se odredio njen intenzitet. Najbolji način je vežbanje 30 min dnevno i to vežbe pri kojima se osećate prijatno (plivanje, šetnja, vožnja bicikla).

Ova mala korekcija stila života je značajna u sprovođenju mera redukcije rizika razvoja kardiovaskularnih bolesti, kao i drugih bolesti. Vežbanje i pravilna ishrana produžavaju život. Takođe doprinose boljem osećaju i unapređenju zdravlja.

Još nekoliko saveta kako živeti duže

  • Budite savesni | to je glavna karakteristika dugovečnosti (savesni prema sebi, drugima, prema svojim obavezama i prema svom zdravlju)
  • Družite se | uvažavajte druge, osećaj smisla produžava život!
  • Odmarajte se | dnevno je dovoljno 15 min odmora.
  • Pazite na sebe | pravovremeno reagujte, na taj način možete uticati na produženje zdravlja.
  • Ostavite pušenje | ovo je faktor rizika na koji je najlakše uticati kako bi se sprečila bolest, ako prestanete da pušite sa 30 god, produžićete svoj životni vek.

Autor: Dr Dragana Pašković | stručni saradnik | © CEPEOS | Centar za osiguranje | Sva prava zadržana

Kada biramo, birajmo najbolje… Uložimo u zdravlje, uložimo u budućnost!